mandag den 11. januar 2010

Tirsdag.
I dag besøgte jeg en børnehave med ca. 50 børn, der sang for mig på både burmesisk og engelsk.
Børnene er mellem 1½ og 4 år. De spurgte om jeg ville synge en sang for dem, og det gjorde jeg.
Mester Jakob, men når de bruger den melodi handler det om mango og andre frugter.
Jeg sang også en søndagsskolesang, og inden vi var færdige sang de den på dansk sammen med mig - fantastisk.
I min "lille klinik" har jeg haft 12 "patienter" i dag - med bylder, sår, hovedpine, smerter m.m.
Jeg prøver at tale med dem om at drikke meget vand, det er de ikke gode til.
Stine underviser i engelsk og Frederikke har doseret vores godbidder, så vi får lidt hver dag. Godbidderne består tic-tac, kit kat,småkager, chokolade fra Viggo og tyggegummi.
Vi er ved godt mod omend mørket bringer dyr frem som vi ikke altid kan se.
Nu er det ved at være sengetid, kl. er 19.30 burmesisk tid, men dagen starter kl. 04.00 med sang og bøn blandt børnene.
Godnat herfra i cikadernes sang.
Neel

3 kommentarer:

  1. Kjære Neel det høres fantastisk ut! Veldig fint når du får lagt ut bilder innimellom også, så kjenner jeg alle de fuktige eksotiske duftene fra leiren rive i nesen...Deilig å høre om sangen som vandrer rundt i verden mellom mennesker av alle slag. KhK

    SvarSlet
  2. Kære Neel
    Med det liv, du lever nu, er det vel ok, at du igen i år optræder i brochuren "En dag i bøn for Burma"? under GLC?
    KH
    Åse

    SvarSlet
  3. Ja, det vil jeg meget gerne, Åse, der er behov for al den hjælp der kan gives, både her i lejren og inde i Burma, det ser vi jo alt, alt for godt. Håber alt er vel hos dig.
    kh Neel

    SvarSlet