tirsdag den 9. februar 2010

Så kan der endelig komme en hilsen igen






Uden "net" ingen blog, mail eller facebook .



Så lige nu ved jeg ikke hvor jeg skal begynde eller ende.



Men først af alt, så har vi det alle godt, er raske og friske, og tro det eller ej, men vi er glade for at være her i flygtningelejren, vi oplever så megen glæde og taknemmelighed, så jeg tror faktisk at det bliver svært at tage herfra.



Vi har været på en lille udflugt her i lejren.



I bjerget som omslutter lejren, findes en dyb grotte. Nogle af Stines studerende tog os med til den en lørdag. turen gik gennem floden til fods ( det var vi ikke forberedt på ), men det gik , og så skulle vi op af stejle stier. Som den ældste, blev jeg nærmest båret af de unge, de var så omsorgsfulde - fantastisk. Vi havde en hyggelig tur, og det viste sig også der var en drypstenshule de tog os op til. der blev taget mange billeder på telefoner m.m.



Her i lejren har de også et "Prayer Mountain", hvor der døgnet rundt altid er nogen der er og beder om at blive beskyttet og hjulpet i lejren, der var vi oppe i lørdags med den ene af de Karenske sygeplejere og hendes børn.



Vi er nu så kendt i lejren, at vi bliver inviteret ud og spise hos forskellige familier.



I dag var vi hos William, i morgen hos en af sygeplejerene, Mimmie, og forleden hos en af lærerne på bibelskolen.



Det jeg aldrig i mit liv ville have troet jeg kunne vænne mig til var/ er at sove med rotter på loftet, men også det kan man vænne sig til, dog må jeg indrømme at jeg glæder mig til en rolig nat uden fight på loftet. Vi har ind imellem en kat på besøg, som sover i vores bogreol, og så er der knap så meget støj på loftet.



Nu har vi næsten været her i 5 uger, det er ikke til at fortstå. Mange spørger om vi ikke kommer igen, det er ikke lysten der mangler.



Jeg har forresten fået en lille ven, Lah Htoo = den gyldne måne. Han er 8 år. Han faldt og slog sit hovede og fik et vældigt blåt øje og selve øjet blev også påvirket. Ham har jeg dryppet øje på, og det begynder at se fint ud. Han har også fået nyt tøj. En frisk knægt fuld af spilopper.



Peter er på vej herud, det er en dejlig tanke.



Ha' det godt derhjemme.



Kh Neel



2 kommentarer:

  1. Kære Neel
    Dejligt at læse din blog :-)
    Mht vitaminer så læste vi en anvis i Thailand, at Bill Gates og hans hustru havde oprettet en privat fond, som kun giver penge til vitaminer.
    Hvad med at prøve at kontakte Microsoft i Danmark og høre om ansøgningsmuligheder. Det vil da være oplagt at støtte karenerbørnene.... Hjælper gerne !
    Kjærlig hilsen
    Sonja m.fl.

    SvarSlet
  2. Kære Sonja. Det lyder da som en vældig god idé med de vitaminer. der trænges til det, og der fåes ikke specielle vitaminer til børn herude. Jeg prøvede jo at få en del med, men den danske ambassade i Bangkok nægtede at de kunne indføres, men vi prøver da bare igen. Du må meget gerne hjælpe.
    Alt vel her, det er dog svært at tage afsked her i lejren.
    Kh Neel

    SvarSlet