onsdag den 10. februar 2010

Nu er det ved at være afskedens time

Sangerne i handicaphuset
Mimmie og Tamla, de to karenske sygeplejere

Vi mærker tydeligt at det nu er ved at gå op fore vore kære nye venner at vi snart forlader dem.

De kommer forbi vores hus, skal lige snakke lidt, og vil alle gerne have at vi siger at vi kommer igen.
I morges var vi inviteret til morgenmad hos "the jungleman", en af skolens lærere. Han er ikke flygtning, men har valgt at være her og være noget for en masse drenge som bor i hans hus. Hele hans familie bor i USA. Han er fantastisk og så laver han bare så god mad.

Den ene af de sygeplejere som hjælper mig i klinikken, har syet mine karen-nederdele, så de er nemme at have på - jeg kunne ikke rigtig finde ud af at få dem til blive siddende, så hun har lavet dem om til mig - men de ligner stadig det originale.

Den anden sygeplejer inviterede os til middag til aften i sit hus. der var lavet pomme frites, friteret kylling, skøn salat, hun syntes vi trængte til lidt western food. Når man spiser i et karen-hjem, er det kun gæsterne der spiser og værterne ser på, det er lidt underligt, men sådan er det.

I morgen skal der ryddes op og pakkes - vi skal deltage i det sidste stabsmøde og derefter fællesspisning. Det er Karén National Dag i morgen, så det skal fejres på en eller anden måde.

Forleden besøgte jeg huset med ofrene for landminer. De er så glade for besøg. Da vi ankom for 5 uger siden, havde Viggo S. en kontant gave med specielt til disse mennesker. Lederen af huset fortalte mig om gaven og sagde at den bliver brugt til at der serveres et ekstra måltid mad hver dag, og han bad mig hilse og sige mange tak- det betyder så meget at der også i dette hus modtages gaver til at gøre hverdagen lidt bedre. Beboerne sang for mig og bad mig sige lidt til dem, og så sang de en sang mere. Det er simpelthen så rørende og jeg vil sige jeg får lige så meget ud af det, som jeg tror de gør.

Nu er Peter ankommet til Chiang Mai - jeg har talt med ham. Han skal til bestyrelsesmøde på Fredens Stemme i morgen, og bagefter kører han og Viggo S. afsted for at hente os - de vil overnatte på vejen, muligvis i Tak, så de kan komme fredag formiddag efter os.


Kh Neel



Ingen kommentarer:

Send en kommentar